Ukončení smlouvy s operátorem je nyní bez sankcí

Karviná – Novela zákona o elektronických komunikacích platná od středy 1. dubna 2020 umožňuje přejít nebo úplně odejít od operátora (O2, T-Mobile, Vodafone a Nordic Telecom) nebo virtuálního operátora (Blesk […]

Karviná – Novela zákona o elektronických komunikacích platná od středy 1. dubna 2020 umožňuje přejít nebo úplně odejít od operátora (O2, T-Mobile, Vodafone a Nordic Telecom) nebo virtuálního operátora (Blesk mobil, GoMobil, Mobil.cz, OpenCall, Sazka mobil a Tesco Mobile) a vyvázat se z paušálu bez sankcí již po uplynutí třech měsíců od podpisu smlouvy a to do třech pracovních dní od okamžiku, kdy operátorovi sdělíte, že od něho odcházíte.

To samé platí i pro poskytovatele internetu a kabelové televize.

V případě odstoupení od smlouvy před uplynutím třech měsíců od jejího podpisu je maximální výše pokuty stanovena na 5 % ze zbytku závazku. Dříve to bylo při předčasném vypovězení smlouvy 20 % ze zbytku závazku a to ať už jste od operátora odešli kdykoli, tedy i později než po třech měsících.

Avšak pozor!

Dostali-li jste k tarifu i mobilní telefon, tablet nebo jakékoli jiné zařízení či dárek zdarma nebo za zvýhodněnou či symbolickou cenu, budete muset toto zařízení případně dárek doplatit v plné ceně, za kterou ho operátor v době obdržení prodával.

Tzn. obdrželi-li jste k paušálu například telefon v ceně 4999 Kč za symbolickou 1 Kč, budete muset doplatit rozdíl ve výši 4998 Kč. Neobdrželi-li jste k paušálu žádný dárek, nebudete doplácet nic.

OKU kód

K přechodu k novému operátorovi a k přenosu vašeho starého čísla bude nově sloužit OKU kód, který je vám váš starý operátor povinen na požádání poštou, e-mailem nebo SMS zprávou sdělit. Pokud svůj OKU kód znáte, nemusíte se svým starým operátorem již vůbec dostat do kontaktu. Své telefonní číslo a svůj OKU kód sdělte svému novému operátorovi a ten se o zbytek postará za vás.

OKU kód, ověřovací kód účastníka, je čtrnácti místné číslo, ve kterém jsou první čtyři číslice kódem operátora nebo virtuálního operátora. Slouží k přenesení telefonního čísla od starého operátora nebo virtuálního operátora k novému. OKU kód nahrazuje doposavad používané ČVOP (číslo výpovědi opouštěného poskytovatele).

OKU kód zjistíte v internetové samoobsluze operátora nebo virtuálního operátora. Jednorázové heslo pro vstup získáte SMS zprávou na přihlašovací stránce.

Pro O2 jde o stránku moje.o2.cz, pro T-Mobile muj.t-mobile.cz a Vodafone www.vodafone.cz/muj/prihlaseni.